|poniedziałek, Grudzień 10, 2018
>> Home » Regulamin » Polityka prywatności

Polityka prywatności

Przywiązujemy szczególną wagę do poszanowania prywatności Użytkowników korzystających z Portalu dostępnego w domenie https://aktyprawne.poznajpodatki.pl. Ograniczamy zbieranie i wykorzystywanie informacji o Użytkownikach do niezbędnego minimum.

§ 1

W jakich celach przetwarzamy Twoje dane?
1. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną – m.in. w celu nawiązania kontaktu po wypełnieniu przez Ciebie formularza kontaktowego,
2. w celach statystycznych i analitycznych – zbieranie anonimowych, zbiorczych statystyk, które pozwalają nam zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i umożliwiają nam ciągłe doskonalenie Portalu,
3. w celu przeciwdziałania nadużyciom oraz działaniom na szkodę Portalu,
4. w celach marketingowych, w tym profilowaniu i celom analitycznym – działania w celu pokrycia kosztów funkcjonowania Portalu i zapewnienia bezpłatnego dostępu do treści.

§ 2

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celach marketingowych jest Twoja dobrowolna zgoda na przetwarzanie danych, w tym na profilowanie (art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – „RODO”).

§ 3

Serwer, na którym znajduje się Portal gromadzi dane techniczne dotyczące komunikacji pomiędzy przeglądarką użytkownika a serwerem. Jest to standardowy mechanizm stosowany przez serwery www. Gromadzone dane nazywane są logami serwera i znajdują się plikach przechowywanych na serwerze. Informacje z plików logów nie zawierają wrażliwych danych Użytkownika, a zawierają jedynie: adres IP użytkownika, nazwę sieciową komputera użytkownika, dostawcę Internetu użytkownika, informacje o przeglądarce internetowej użytkownika, dokładny czas wywołania strony. Informacje te wykorzystywane są wyłącznie w celach technicznych oraz do tworzenia statystyk.

§ 4

Adresy IP, dzięki którym można ustalić skąd nastąpiło połączenie są wykorzystywane przez Administratora wyłącznie do celów statystycznych oraz technicznych związanych z administracją Portalu. Mogą być także udostępniane instytucjom do tego powołanym (policja, prokuratura), jeśli zostanie stwierdzone naruszenie prawa, próba włamania lub działanie na szkodę Portalu.

§ 5

Korzystając z naszego Portalu musisz wiedzieć, że korzystamy również z usług podmiotów trzecich, które wykorzystują pliki cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery serwisów internetowych na komputerze użytkownika. Z ich pomocą tworzone są anonimowe statystyki użytkowania Portalu. Służą one także do zapamiętywania preferencji Użytkownika.

Warunkiem działania cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Portalu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies.

Wykorzystywane przez Nasz Portal pliki cookies nie zawierają danych osobowych i służą jedynie do:
– poznania preferencji Użytkowników,
– tworzenia statystyk oglądalności,
– tworzenia ankiet internetowych i zabezpieczania ich przed wielokrotnym głosowaniem przez te same osoby.

Dostosowywanie ustawień w najbardziej popularnych przeglądarkach:

  1. Google Chrome

Domyślnie ustawienia przeglądarki Chrome pozwalają na przechowywanie plików cookies. Aby zmienić te ustawienia, należy:
– Wybrać menu Ustawienia Google Chrome i kliknąć zakładkę Ustawienia.
– Kliknąć w Pokaż ustawienia zaawansowane na dole strony.
– W opcjach Prywatność wybrać opcję Ustawienia treści.
– Wybrać żądane ustawienia.
– W celu wprowadzenia specjalnych ustawień dla danego serwisu kliknąć w Zarządzaj wyjątkami i wybrać żądane ustawienia dla konkretnych
witryn.
– Zatwierdzić zmiany, klikając przycisk Gotowe.

2. Mozilla Firefox

Domyślnie ustawienia przeglądarki Mozilla pozwalają na przechowywanie plików cookies. Aby zmienić te ustawienia, należy:
– Wybrać w menu Narzędzia (w innych wersjach: kliknąć przycisk Firefox) i wybrać Opcje.
– W zakładce Prywatność wybrać żądane ustawienia.
– W celu wprowadzenia specjalnych ustawień dla danego serwisu należy kliknąć w Wyjątki i wybrać własne ustawienia dla witryn.
– Zatwierdzić zmiany, kliknjąc przycisk OK.

3. Opera

Domyślnie ustawienia przeglądarki Opera pozwalają na przechowywanie plików cookies. Aby zmienić te ustawienia, należy:
– Kliknąć w Preferencje, wybrać opcję Zaawansowane, a następnie Ciasteczka.
– Wybrać żądane ustawienia.
– Aby wprowadzić specjalne ustawienia dla danego serwisu należy wejść na wybraną stronę internetową, kliknąć prawym przyciskiem myszy, – wybrać polecenie Preferencje dla witryn i przejść do karty Ciasteczka, a następnie wprowadzić pożądane ustawienia.
– Zatwierdzić zmiany, klikając przycisk OK.

4. Microsoft Explorer

Domyślne ustawienia przeglądarki Microsoft Internet Explorer pozwalają na przechowywanie plików cookies, ale blokują pliki, które mogą pochodzić z serwisów niestosujących polityki prywatności. Aby zmienić te ustawienia, należy:
– W menu Narzędzia wybrać Opcje Internetowe.
– Wybrać zakładkę Prywatność.
– Za pomocą suwaka określić żądany poziom ustawień (najwyższy blokuje cookies całkowicie, najniższy zezwala na przechowywanie wszystkich cookies).
lub
– Kliknąć przycisk Zaawansowane i samodzielnie wybrać żądane ustawienia.
– W celu wprowadzenia specjalnych ustawień dla danego serwisu należy kliknąć w Witryny i wybrać własne ustawienia dla witryn.
– Zatwierdzić zmiany, klikając przycisk OK.

5. Safari

Domyślnie ustawienia przeglądarki Safari pozwalają na przechowywanie plików cookies. Aby zmienić te ustawienia, należy:
– W menu Safari wybrać opcję Preferencje.
– Kliknąć ikonę Prywatność.
– Zaznaczyć żądane ustawienia.
W celu wprowadzenia specjalnych ustawień dla danego serwisu należy kliknąć w Szczegóły i wybrać własne ustawienia dla witryn.

§ 6

Portal nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji osobowych. Podanie danych osobowych (np. w formularzu kontaktowym) jest dobrowolne. Podane dane osobowe są przetwarzane przez Administratora Portalu wyłącznie w celach kontaktowych i nie są udostępniane żadnym podmiotom bez wyraźnej zgody Użytkownika. W wyniku przesłania danych za pośrednictwem formularza kontaktowego poczta elektroniczna jest przekazywana za pośrednictwem naszego serwera na serwer poczty Gmail (www.gmail.com). W ramach portalu stosujemy zabezpieczenie certyfikatem SSL – polegające na szyfrowaniu danych. Kopie wiadomości oraz Twoje dane osobowe nie są zapisywane na naszym serwerze. Wykorzystując pocztę Gmail stosujemy udostępnione przez usługodawcę zabezpieczenia w postaci weryfikacji dwuetapowej (do zalogowania niezbędne jest hasło oraz kod sms przesyłany na numer telefonu podany przez Administratora lub osobę z nim współpracującą). Poczta obsługiwana jest wyłącznie za pośrednictwem serwerów Gmail i jest pobierana przy wykorzystaniu programu pocztowego wyłącznie na jedno urządzenie służące do obsługi korespondencji, z którego wszelkie dane są usuwane automatycznie po upływie 7 dni.

§ 7

W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługują Ci następujące prawa:
– prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
– prawo żądania sprostowania danych,
– prawo do usunięcia danych,
– prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
– prawo do ograniczenia przetwarzania danych.

W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
– prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
– prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.

W celu skorzystania z powyższych uprawnień należy kontaktować się na adres email: lucyna@poznajpodatki.pl.

§ 8

Przy tworzeniu Portalu korzystamy także z usług naszych Partnerów:

1. Google

Aby podwyższyć jakość dostarczanych treści i oferować je bezpłatnie korzystamy z usług Google. W wyniku integracji naszych Portali z usługami Google niektóre informacje są udostępniane dla Google. W działaniu Portalu wykorzystujemy takie usługi Google jak:

– YouTube – zamieszczanie treści wideo z YouTube,
– Google Analytics – narzędzia analityczne,
– AdSense – usługi reklamowe.

W momencie gdy Użytkownik odwiedza Portal, która wykorzystuje powyższe usługi, przeglądarka automatycznie wysyła pewne dane do Google. Może to być URL odwiedzanej strony internetowej lub adres IP użytkownika. Google może też zapisać pliki cookie w przeglądarce lub odczytać takie pliki już w niej zapisane.

Google wykorzystuje informacje udostępniane w witrynach i aplikacjach do świadczenia i ulepszania usług, zarządzania nimi, opracowywania nowych usług, mierzenia skuteczności reklam, ochrony przez oszustwami i nadużyciami, a także personalizowania treści i reklam wyświetlanych przez Google. Zapoznaj się z  Polityką prywatności, Google aby dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób dane są przetwarzane w każdym z tych celów.

Adsense i personalizacja

Jeśli personalizacja reklam jest włączona, Google wykorzysta Twoje dane, by dostosować reklamy do Twoich potrzeb. Na przykład sklep internetowy z rowerami górskimi może korzystać z usług reklamowych Google. Po wizycie na tej stronie możesz zobaczyć reklamę rowerów górskich na innych stronach, które pokazują reklamy wyświetlane przez Google.

Jeśli personalizacja reklam jest wyłączona, Google nie będzie zbierać ani wykorzystywać informacji o Tobie, by utworzyć profil reklamowy lub personalizować wyświetlane reklamy. Reklamy będą się wyświetlać, ale nie będą dostosowane do Twoich potrzeb. Mogą być związane z tematem przeglądanej witryny lub aplikacji, aktualnie wyszukiwanymi hasłami lub Twoją ogólną lokalizacją, ale nie z Twoimi zainteresowaniami ani historią wyszukiwania czy przeglądania. Twoje dane mogą być nadal wykorzystywane w innych celach wymienionych powyżej, np. do pomiaru skuteczności reklam i ochrony przed oszustwami lub nadużyciami.

Podczas korzystania z witryny, która używa usług Google, możesz zobaczyć pytanie, czy chcesz oglądać spersonalizowane reklamy wyświetlane przez różne firmy, w tym przez Google. Niezależnie od wybranej opcji Google nie będzie personalizować reklam, jeśli masz wyłączone ustawienie personalizacji reklam lub jeśli funkcja wyświetlania reklam spersonalizowanych nie obejmuje Twojego konta.

Informacje, na podstawie których Google wybiera dla Ciebie reklamy, możesz sprawdzić i kontrolować w ustawieniach reklam.

Zajrzyj też na stronę Reklamy Google, by dowiedzieć się więcej o reklamach Google, o tym, jak wykorzystywane są Twoje dane na potrzeby reklam i jak długo Google przechowuje te dane.

Google Analytics

Podobnie jak wiele stron internetowych korzystamy z Google Analytics, dzięki czemu możemy poznać preferencje Użytkowników odwiedzających nasz Portal. Aby zablokować Analytics w przeglądarce, możesz zainstalować dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics. Dowiedz się więcej o Google Analytics i ochronie prywatności.

YouTube

Na naszym portalu okazjonalnie umieszczamy wideo udostępniane z serwisu YouTube. W tym celu na stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu YouTube. YouTube śledzi odtwarzanie klipów wideo zgodnie z zasadami ochrony prywatności, dostępnymi pod adresem: https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=pl

2. Facebook

Portal zawiera wtyczki sieci społecznościowej Facebook, 1601 South California Avenue, Palo Alto, CA 94304, USA. Wtyczki Facebooka można rozpoznać po logo Facebooka.

Podczas przeglądania Portalu wtyczka ustanawia bezpośrednie połączenie między przeglądarką, a serwerem Facebook. Jeśli klikniesz na przycisk „lubię to” Facebooka podczas gdy jesteś zalogowany do swojego konta Facebook, polubisz zawartość Portalu na swoim profilu na Facebooku. To pozwala Facebookowi połączyć wizytę na Portalu z Twoim kontem. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z polityką prywatności na Facebooku http://www.facebook.com/about/privacy/.

Jeśli nie życzysz sobie, aby Facebook łączył Twoje wizyty na Portalu z Twoim kontem użytkownika na Facebook, wyloguj się z konta Facebook.

3. Twitter

Portal posiada zintegrowane funkcje serwisu Twitter. Funkcje te są dostarczane przez Twitter, Inc., 795 Folsom St., Suite 600, San Francisco, CA 94107, USA. Poprzez wykorzystanie Twittera oraz funkcji „Re-Tweet”, strony internetowe, które odwiedzasz są powiązane z Twoim kontem Twitter, co sprawia, że informacje te są widoczne dla innych użytkowników. Obejmuje to przesyłanie danych do Twitter. Aby uzyskać więcej informacji zobacz Zasady zachowania poufności informacji w Twitterze pod adresem http://twitter.com/privacy. Możesz zmienić swoje ustawienia prywatności Twitter w ustawieniach swojego konta pod adresem http://twitter.com/account/settings.

§ 9 

Niniejsza Polityka Prywatności nie obejmuje zewnętrznych serwisów i firm, których dane kontaktowe umieszczone są w Portalu. Korzystając z tych serwisów należy zapoznać się z polityką prywatności opublikowaną przez ich właścicieli.

§ 10 

Administratorem Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem z Portalu jest Lucyna Kozik, adres email: lucyna@poznajpodatki.pl

§ 11 

Zastrzegamy sobie prawo do dokonywania modyfikacji, zmian i aktualizacji niniejszej polityki ochrony prywatności oraz zobowiązujemy się powiadomić Użytkownika o ich wprowadzeniu. Data ostatniej aktualizacji: 24 maja 2018 r.